Zpět na seznam článků
Peblog článek
Článek

Příprava na Běhej lesy Jizerská – I. část

07.08.2020, 17:15

Příprava na Běhej lesy Jizerská - I. část

S radostnou zprávou, že se jako partner účastníme závodu Běhej lesy Jizerská, jsme se s vámi podělili už minulý měsíc. V dnešním článku si můžete přečíst, jak se na start připravuje naše nutriční terapeutka Lucka s manželem, a porovnat, jak se vaše tréninky co do délky a četnosti shodují, nebo naopak liší…

Už jsem to sice zmiňovala v našem Peblo podcastu, ale pro ty, kteří ho neslyšeli, povím náš příběh ve stručnosti ještě jednou. To, že jsme se už před delší dobou „zbláznili” do běhu, je jedna věc. Když máme čas, objíždíme menší lokální závody pořádané místním maratonským klubem. Občas se ale zblázníme trochu víc a dáme si nějakou vyšší laťku. Minulý rok to byl pro mě první a pro manžela druhý závodní půlmaraton, který jsme si zaběhli v krásné Budapešti.

Letos jsme to chtěli posunout o level výš, a proto jsme se kromě dalšího ročníku půlmaratonu na stejném místě přihlásili i na Pražský maraton. Ten se měl původně běžet v květnu, trénovali jsme na něj pilně od listopadu minulého roku. Pak ale přišel koronavirus a došlo k přesunu na říjen. Už jsme to sice chtěli mít za sebou, ale řekli jsme si, že to zvládneme i v říjnovém termínu. Když už jsme se ale znovu dostávali do tréninku, přišla další smutná zpráva – tato akce se pro letošní rok ruší úplně. Vzhledem k tomu, že jsme se akorát chystali na dovolenou, řekli jsme si, že si ji alespoň užijeme bez tréninků. A protože jsme tím pádem měli spoustu času na vymýšlení „bejkáren”, nenapadlo nás nic lepšího, než se přímo z Litvy přihlásit na Třeboňský maraton, který se běží na konci října. Takže máme zase nejen po zbytek prázdnin o zábavu postaráno.
Ale proč to všechno píšu… V minulém článku jsme vám slavnostně oznamovali, že se Peblo stalo hrdým partnerem Běhej lesy Jizerská a taky to, že nutriční Lucka už pilně trénuje. A tak jsem vám chtěla přiblížit, proč se na start postavím za Peblo zrovna já se svým manželem – jsme prostě nadšení běžci, kteří jsou pro každou „špatnost”.

Jak se tedy na takový závod aktuálně připravujeme? Protože jsme v Litvě ztratili snad opravdu veškerou formu, kterou jsme před odjezdem měli, začínáme s plným tréninkem v podstatě od začátku. A jestli si náhodou říkáte, že za 10 dní se nemůže nic ztratit, tak si přečtěte článek o naší dovolené, a myslím, že pochopíte… Jedenáctikilometrová trasa v Jizerkách se bude termínem skvěle hodit jako kontrolní závod před zmiňovaným půlmaratonem v Budapešti, protože je přesně týden před ním. Vše to navíc skvěle zapadá i do přípravy na maraton, ve které pak budeme dál pokračovat. Tréninky máme nyní nastavené tak, že si v týdnu musíme udělat 4x čas na běh a 1x ještě na menší posilování (o strečinku a úvodním rozcvičení nemluvě, to by měla být samozřejmost pro každého sportovce). Na odběhnutí hlavní části tréninku nám teď stačí méně než hodina, ale jak bude postupovat čas, některé tréninky se budou výrazně prodlužovat. To je ale hlavně z důvodu přípravy na tu maratonskou trať, takže kdybychom se připravovali pouze na Jizerskou, pravděpodobně bychom neběhali delší tratě než 15 km.

Jsem zvědavá, jak se nám bude příprava dařit a v jaké formě se v krásných Jizerských horách ukážeme. Těšíme se, až se s vámi potkáme na startu nebo u Peblo stánku, kde budete moct ochutnat a zakoupit některé naše produkty (mimo jiné i kaši, která je součástí startovního setu běžců a já ji s oblibou snídám před běžeckými závody, abych měla dostatek energie). U stánku se také budete moct dozvědět, v čem spočívají naše individuální služby a co všechno vám v Peblu můžeme nabídnout.

V příštím článku se víc rozepíšu o své přípravě těšně před závodem a neochudím vás ani o náhled na situaci pohledem mého manžela!